Med bred erfarenhet av att bygga relationer och kommunikation med finansmarknadens olika intressenter bistår vi med både strategisk och praktisk rådgivning, allt utifrån era förutsättningar.
Avgörande faktorer är i vilket läge bolaget befinner sig, hur många aktieägare bolaget har, vilken typ av ägare som finns och vilken lista bolaget är noterat på. Med samhällets tekniska utveckling har vi också fler kanaler för kommunikation och numer är sociala medier något som bolagen behöver förhålla sig till. Vad, var och när ska bolagen kommunicera? Hur ska vi få utrymme att kommunicera våra budskap? Traditionella fondbolag hamnar i samma frågeställningar. Konkurrensen om investerarnas uppmärksamhet är hård och utrymmet litet, men växer om man vet var man ska tita.
Vi hjälper er att fastställa nuläge, arbetar fram ett önskat läge och tar fram en plan för att nå dit. Vi hjälper också våra klienter att identifiera vilka verktyg och kanaler de bör arbeta med i sin kommunikation.
Kapitalanskaffning
Under tiden ett bolag är noterat kan det uppstå situationer som kräver ytterligare kapitalanskaffning. Vi hjälpar er med de speciella kommunikationsbehov som finns i ett sådant läge.
Strategisk rådgivning
Utifrån en analys av era behov skapas en strategisk plan:
Det kan exempelvis handla om upphandling av analys, tjänster för att förbättra likviditeten i era noterade instrument, hitta forum, kanaler och verktyg för kommunikation och information. Vi kan utveckla er kommunikation i alla kanaler, fysiska såväl som digitala.